اشتراک دانش

اشتراک دانش

بهترین سایت علمی، پژوهشی، آموزشی
اشتراک دانش

اشتراک دانش

بهترین سایت علمی، پژوهشی، آموزشی

سلام بر ابراهیم کشتی‌گیرِ جوانمرد و گمنامِ جبهه‌ها


عنوان کتاب : سلام بر ابراهیم (زندگی نامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی)

دوستانی که علاقه مند به موضوعات دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و آشنایی با پهلوانان کشورمان هستند خوندن این کتابو بهشون توصیه می کنیم.


خلاصه:

ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال 36 در حوالی میدان خراسان دیده به هستی گشود و در 22 بهمن سال 1361 در منطقه فکه و در عملیات والفجر المقدماتی و پس از پنج روز محاصره در کانال کمیل ، پس از شهادت تمامی یارانش ، تنهای تنها با لبی تشنه به ملاقات خدا رفت و دیگر کس او را ندید . 

 

در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد تهران به فینال 74 کیلو رسیده بود. در اوج آمادگی در مسابقه با وجود ضعیف بودن حریفش مسابقه را واگذار کرد! جایزه مسابقات نقدی بود. فهمیده بود حریفش برای ازدواج به این مبلغ احتیاج دارد! این را بعدها حریفش اقرار کرده بود. 

در عملیات مطلع‌الفجر کار سخت شده.هنگام اذان صبح  ابراهیم روی خاکریز رفت و اذان صبح گفت! ابراهیم همیشه به اذان بلند گفتن توجه داشت .هجده نفر از نیرو های عراقی با شنیدن صدای اذانی که ابراهیم گفته بود خودشان را تسلیم کردند! همگی‌شان چند سال بعد در شلمچه شهید شدند! 

نویسندۀ محترم کتاب می‌فرماید: وقتی که کتاب را تمام کردم، استخاره بلد نبودم و تمرین نداشتم، ولی قرآن را باز کردم و نیت کردم که خدایا! اسم کتاب را چه بگذارم؟ اول صفحه آمد: «سَلَامٌ عَلىَ إِبْرَاهِیم»(صافات/109)

شنیده بود شهدای گمنام مهمانان ویژه حضرت زهرا(س) هستند. برای همین هم همیشه آرزو می‌کرد گمنام باشد. خدا هم دعایش را مستجاب کرد. سالهاست در فکه مانده تا خورشیدی باشد برای راهیان نور ...


تا کنون چاپ کتاب  «سلام بر ابراهیم» از 180 هزار نسخه هم گذشته است.

تعداد صفحات کناب : 256

انتشارات شهید ابراهیم هادی


دوستانی که علاقه مند به خریداری کتاب هستند به ما اطلاع دهند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.